Zestaw programów i podręczniki
W roku szkolnym 2017/2018 został dopuszczony do użytku program wychowania przedszkolnego „Trampolina” autorstwa M. Janiak i K. Witerskiej wydawnictwa PWN z uwzględnieniem całości podstawy programowej wychowania przedszkolnego we wszystkich oddziałach
Uzasadnienie wyboru programu:
- jest zgodny z nadrzędnym celem wychowania przedszkolnego – wspieranie całościowe rozwoju dziecka, które realizowane jest przez proces kształcenia obejmujący opiekę, wychowanie i nauczanie,
- stwarza warunki do rozwijania aktywności dziecka we wszystkich jej formach, której właściwością jest działanie zmierzające do poznania samego siebie, własnych możliwości, otoczenia społeczno – przyrodniczego, relacji z innymi, ale przede wszystkim dążenia do wzrastającej samodzielności, a w konsekwencji do samostanowienia zgodnego z osobistymi potrzebami, dążeniami, aspiracjami,
- posiada elastyczną strukturę, która wykorzystywana jest w pracy pedagogicznej, co w rzeczywistości oznacza dostosowanie stawianych zadań do potrzeb zespołu dziecięcego i poszczególnych jednostek, dowolność w interpretacji treści, wykraczanie ponad i tak już rozbudowany zakres materiału edukacyjnego,
- są wyodrębnione aktywności: społeczna, poznawcza, emocjonalna i fizyczna oraz inne podobszary – na podstawie teorii pedagogiki przedszkolnej, psychologii rozwoju dziecka oraz teorii inteligencji wielorakiej H. Gardnera i teorii inteligencji emocjonalnej D.Golemana. Ponadto poszczególne obszary zostały wzbogacone o cele kształcenia wspierające rozwój kreatywności dziecka – zgodnie z założeniami pedagogiki twórczości i zdolności.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 30-01-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 367